Tuesday 12 March 2013

new life away from home..

Ada yang tanya kenapa lama aku tak update blog? Bukannya angin kemalasan melanda tapi tak sempat… masih dalam tempoh adaptation di tempat baru.. bila berpindah ni, semua rutin berubah.. amik masa nak set up another house di sini since mr.hubby tak ikut pindah (thanks to ex-staff yang tlg cari rumah)… sekarang ni, aku, bambam dan adik bongsu (Yun) tinggal di putrajaya… mr.hubby dan si abang kenit di penang.. ari tu, lepas hantar aku datang sini, mr.hubby dan kenit balik naik bas.. dan si bambam serta yun plak dihantar oleh tokwan dia.. terpisah jap family kenit aku.. huhuhu…
Stlh dapat umah, shopping sakan aku kat cni.. tapi shopping barang-barang umah le.. aku cuma bawa baju dan tv je datang sini… yang lelain semua beli baru (minus peti sejuk yang beli second hand)… mr.hubby kata beli barang ni mcm tak nak balik penang terus je?? Hahaha… bukan tak nak balik tapi alang-alang duduk sini, nak gak le duduk umah yang selesa.. tak mau le balik keja dalam keadaan penat lepas tu tengok umah ntah hape-hape kan… tp lepas ni kalo dapat pindah balik ke penang, memang confirm  kena sewa 1 lori kecik untuk angkut barang yang aku beli… antara barang yang aku beli;
·  Sofa L-shape
·  Meja bankuet dan 2 bangku (serve as dining
   table)
·   kabinet dapur 2 pintu
·   cabinet tv
·   cabinet kasut 2 buah (serve as tempat simpan baju aku dan bambam, plus tempat simpan buku dan dvd)
·  kipas angin
·  peti sejuk (second hand but still in good condition – free delivery)
·  rak sidai baju 3
·  and segala mak nenek yang lelain…
for the moment, isu babysitter dah selesai… adik bongsu yang sedang menunggu result spm tu dah rela jadi babysitter di sini since dia cuma jaga si bambam .. bukan free tau.. berbayar ye.. at least, dah tak risau nak tinggal bambam dengan strangers atau di nursery…  Cuma setiap malam aku kena siap masak lauk untuk hidangan pagi dan tengahari diorang..
rutin baru :
·   7am-7.45am – gi ofis (jarak dr umah 30km plus heavy traffic di area kajang to putrajaya).. lega coz ada designated parking… takyah jalan jauh dan free!!
·   5.15 pm - 6.30 pm – balik umah.. semenjak ada peti ais ni, takde la tetiap ari kena singgah kedai beli barang basah..
·   Pas tu main dgn bambam jap sebelum siapkan dinner/bfast/lunch..
·   Dinner, call mr.hubby dan kenit
·   Tgk tv sambil tidokan bambam
·   Basuh kain – basuh secara manual since takde mesin basuh.. lenguh gak le menyental kain baju sebakul..
·   Biasanya pukul 11.30pm, aku dah out for the night… zzzzzzzzzzzzz
anyway, nanti aku sambung lagi psl this new life… time to lunch plak…
 
 

2 comments:

  1. dah macam zaman bercinta dah..bergayut telefon... ;)

    ReplyDelete
  2. kita tgk bil telefon bln ni nak kena bnyk mana... huhuhu

    ReplyDelete