Monday 22 April 2013

suara menangis part 2...

Lepas insiden aku terdengar bunyi menangis yang amat seram tu, adik aku @ yun plak merasa pengalaman dengar suara cik pon menangis.. kalo aku dengar lepas azan subuh, si yun plak terdengar masa kul 3 pagi.. dia berjaga buat apa ntah time tu pun aku tak tau le... katanya, memula tu memang keras jap badan coz terkejut + takut... tapi bila dah lama skit, dia jadi mcm lali dan terus pasang headphone sebelum terus tarik selimut dan tido...
 
disebabkan tu, kalo ada keja/event waktu malam, aku akan angkut yun dan si bambam sekali ikut aku.. risau kot nanti ada yang panik atau terkejut plak.. selain tu, aku dok pesan kat yun supaya beringat bab kebersihan esp bab sanitary pad dan sisa ayam/daging/ikan.. tak tau le petua yg aku dapat tu betul ke tak.. tapi berdasarkan pengalaman org lain, spesies ni memang makanannya darah kotor dan daging... mungkin ada betulnya  gak kot sebab ada beberapa insiden kat umah aku tu yg pelik skit..
 
biasanya, aku akan beli stok ayam/ikan di pasar malam lepas balik keja.. then terus cuci dan simpan dalam peti ais.. sisa ayam/ikan tu aku buang je dalam tong sampah yang aku letak kat balkoni luar.. esoknya baru aku akan gi buang kat tempat sampah.. kekadang, tgh2 malam (mlm aku beli stok), terdengar gak bunyi seolah2 ada yang selongkar tong sampah.. esoknya bila check, takde pun kesan tikus selongkar tong sampah.. cuma tak kuasa le aku nak check sisa ayam/ikan tu.. kalo betul 'dia' yg selongkar, anggap je la rezeki dia.. asalkan jangan ganggu kitorg kat umah tu dah le..
 

No comments:

Post a Comment