Tuesday 18 September 2012

salah sape????


Menu lunch ari ni biasa je, just value meal McD tp peristiwa masa beratur tadi yang agak menarik dan membuat aku cuba menahan diri dari tersenyum sinis... takut jap gi kena kat aku plak kan... hehehe..

ceritanya begini, ketika sedang beratur tadi ada satu couple mat salleh dari australia juga sedang beratur di belakang aku... ketika aku sedang sibuk membayangkan amenda yang aku nak makan untuk lunch ari ni, tetiba terdengar suara pompuan mat salleh menegur sorang lelaki tempatan.. “what are you looking at, mate?” begitu la lebih kurang ayatnya.. ayat mcm biasa je kan? Tapi intonasi ayat tu sungguh menyakitkan ati aku yang mendengarnya... tak dinafikan memang lelaki tu salah sebab merenung pompuan tu terlampau-lampau... ye la, minah salleh yang seksi dan masih muda remaja.. cantik lak tu.. mau tak tergoda jap lelaki tu.. hehehe.. dan pasangan minah salleh tu plak bertatu dari atas kepala sampai kek kaki.. not a normal thing for malaysian.. setakat tatu skit tu memang biasa la kan.. tapi aku tak mau blame dia 100% sebab lelaki memang akan cenderung hilang pertimbangan jap bila tengok pompuan seksi ni kan? (jangan marah ye...)..dan kita sendiri akan pelik bila first time tengok orang bertatu tahap ekstrem macam tu.. huhuhu...

kesimpulannya, walaupun mereka tu tourist di negara orang ni, mereka harus le paham budaya masyarakat negara ni mcm mana... jangan le terlampau seksi di tempat awam... dan jangan la cepat amik ati kalo ada yang merenung pelik melihat tatu penuh di badan mereka.. and for malaysian – walaupun seseksi dan sepelik mana tourist tu, please refrain yourself from starring at them too long – it's really RUDE!!! tengok sekali imbas dah la.. lagi baik kalo buat tak tau je... kurang skit dosa mata dan mulut mengutuk golongan ni...

No comments:

Post a Comment