Wednesday 9 January 2013

bunyi atas siling...

9 Januari 2013 (Rabu) :

dah lama aku tak update pasal citer umah ni.. bukannya takde, tapi terjadi masa cuti.. so access internet tu kureng skit le kan.. bila dah online, aku dah terlupa plak kes tu... anyway, antara kejadian semasa cuti tu - bunyi guli yang seolah-olah mengikut aku dan bunyi menumbuk lesung.. kejadian bunyi guli tu terjadi waktu maghrib.. aku tengah dok memasak kat dapur.. 2 beradik tu tengah melayan tv kat depan sementara tunggu bapak diorang balik.. masa dok memasak tu, dengar bunyi guli melantun dari tingkat atas dan betul2 atas tempat aku berdiri... mcm biasa, aku buat derk aje... kemudian aku gi ke ruang tamu, bunyi tu pun mengikut gi ruang tamu... siap dengar bunyi guli yang seolah-olah dibaling ke dinding ruang tamu tu plak... time tu, si adik dah ngantuk nak tido dan si abang plak terus tutup telinga bila dengar bunyi tu... bunyi tu hilang bila mr.hubby balik..

and semalam terjadi lagi... kali ni bunyi orang menumbuk lesung.. mesti orang kata - 'perkara biasa le tu... dok rumah teres, mesti le boleh dengar jiran sebelah menumbuk'.. kalo timing dan lokasi bunyi tu logik, aku boleh terima la... tapi mcm mana kalo bunyi menumbuk tu dari tingkat atas... betul2 atas kepala aku?? si kenit yg dok tengok tv pun ternganga dengar bunyi tu.. pas tu siap tutup telinga sebab bunyi terlampau kuat!!! bila aku naik tingkat atas plak, bunyi tu berubah tempat plak.. kali ni bunyi tu dari atas siling umah... apa ke jadah plak jiran aku nak menumbuk lesung atas siling umah kan? so, apa nak buat? layan aje la bunyi menumbuk 'si dia'...

No comments:

Post a Comment