Tuesday 1 January 2013

penutup tahun 2012..

Weekend yang lepas, macam biasa – balik kampung... tapi ari ahad kali ni special skit coz ada rombongan cik kiah by my old staff ke rumah... lama tak jumpa... nak dekat 2 tahun ada la kot.. kebetulan sesama dapat transfer / new job pada waktu yang hampir sama.. selalunya kalo jumpa pun, takde la dapat berkumpul semua sekali.. tapi bila semua dah berkumpul, memang meriah...teringat zaman di ofis lama dulu, ada je aktiviti masa keja dan masa weekend.. maklum aje la masing-masing time tu still bujang / long-distance-wife... husband masing-masing pun jenis sporting.. ikut suka ati je la kitorang nak buat apa.. asalkan tau limit masing-masing dah le...

anyway, untuk jamu tetamu – aku masak keoteow sup dan popia seafood untuk diorang.. mak plak buat karipap dan angah bagi kek red velvet... sebelum makan, sementara menunggu aku menghidang makanan, diorang melayan karenah 2 kenit tu.. yang si abang buat malu-malu kucing sebab baru bangun tido.. yang si adik plak cool aje unless ternampak mak dia... mula la dia merengek suruh amik dia.. masa di dapur, ada plak impromptu kelas buat karipap... diorang kalo gi umah, memang tau dah menuju aje ke dapur tu... sambil siapkan hidangan sambil menyembang... just like the old times.. (tetiba teringat kes bai patahkan senduk masa bulan pose dulu – excited nak makan punya pasal.. hehehe)...


sesi makan-makan...
 
lepas diorang balik, baru aku kelam-kabut siapkan barang-barang nak balik penang plak.. ye la, sebelum balik, nak kena singgah umah mak mentua dulu... padahal masa tu dah nak dekat senja... kelam-kabut punya pasal tak perasan aku tertinggal purse kat umah... dah selamat sampai penang baru sedar purse takde... tension jap dibuatnya coz aku planning esoknya aku nak gi service centre proton untuk settlekan hal keta yang meragam...tetiba teringat kat bai yang kebetulan akan balik ke KL keesokan harinya.. so, bai le jadi mangsa untuk amik dan hantar purse ke rumah aku di penang.. nasib baik le umah aku ni on the way dia nak balik ke KL.. kalo tak, esoknya mau gak aku drive sendiri balik ke kampung amik purse... satu hal plak kalo kena tahan dengan jpj atau polis kan...

bai dan husband sampai dah nak dekat senja... so, aku sediakan dinner terus... macaroni bakar, potato salad, gulai ikan, sayur labu, ayam masak merah dan ikan bakar.. ikut suka diorang nak pilih makan yang mana... hehehe... tapi sebelum makan tu, masing-masing melayan karenah 2 beradik tu.. leka tengok si abang yang excited tengok ada tetamu kat umah dia.. macam-macam benda dia buat sampai mr.hubby dan si sham pun kata 'penat tengok dia main'.. haaa..baru korang tau muhammad thaqif main camner!!! dia punya seronok dapat kawan baru @ si sham sampai dia 'hadiahkan' si sham dengan novel-novel mak dia dan jugak penimbang berat kat umah tu... dan bila bai dan husband nak balik, dia suruh si sham dukung plak coz dia nak ikut gak si sham balik... bertuah punya budak!!! tapi nasib baik dia takde la nak menangis bila diorang dah naik keta.. lambai macam biasa je...

aksi manja si adik sementara menunggu auntie bai... 


kesimpulannya, weekend dan ari cuti kali ni sempena penghujung tahun 2012 memang quite hectic but fun.. seronok dapat jumpa geng lama tapi kelam-kabut dan sikap pelupa aku membuatkan planning yang dibuat tak menjadi.. akhirnya, ari ni aku gi ofis dengan keta yang still meragam.. ntah bila plak nak curi masa gi service centre since aku cuma ada baki cuti 1 ari lagi sebelum tamat tempoh menanggung keja ujung bulan ni... apa pun, hope that 2013 will be good to me and my family and friends...




aktiviti 2 beradik on new year's day...


No comments:

Post a Comment