Sunday 23 June 2013

Teduhan kasih...

sebenarnya aku bukan la seorang yang suka menonton drama bersiri.. tak kira la yang melayu atau omputih... kalo dah termiss 1 episod pun, aku dah hilang selera nak tengok... esp rumah aku di penang ni plak ada astro.. ada movie channel dan documentary.. so, lagi la aku tak layan sangat drama ni kan.. tapi dalam tak layan ni, hati aku masih dok teringat drama 'Teduhan Kasih' yang sedang dimainkan di TV3 sekarang ni... aku tersangkut tengok citer ni masa menyewa di putrajaya dulu.. balik keja ngadap tv3 je la since rumah tu takde astro.. tapi aku stop menonton sejak aku dah pindah balik penang.. time show tu (7pm) memang tak sesuai dengan jadual aku kat penang ni.. time tu tengah kelam kabut dengan anak-anak di rumah plus si abang yang control tv time tu!!!
 
 
citer ni memang best bagi aku.. walaupun pada awalnya aku hangin je tengok Iffa yang lurus bendul tu.. tapi nasib baik ada ehsan si gentelman tu... sejuk hati balik.. untung la kalo ada manusia yang mcm ehsan di dunia ni kan? walaupun dia tak perfect, at least still ada perikemanusiaan... tak macam manusia2 bodoh yang pernah menjadi keluarga si Iffa ni.. sorry ter emo jap.. huhuhu...
 
anyway, aku terhenti tgk citer ni masa scene Iffa balik semula ke rumah mak tiri dia... sejak tu aku tertanya-tanya apa kesudahan citer ni.. bila aku tau citer ni asalnya adalah novel hasil nukilan Marissa, aku usaha cari la plak novel ni.. akhirnya dapat gak.. dalam 1 hari je aku dah habiskan baca novel ni.. sambil tidokan anak atau tengok masterchef australia pun sempat memegang novel lagi.. husband aku pun hairan tgk aku pulun membaca novel melayu.. kalo tak, asyik baca novel omputih je...
 
 
 
tapi yang bestnya, penyakit gentelman si ehsan dan berjangkit skit kat Mr.Hubby... semalam tetiba aje datang suapkan aiskirm strawberry cheesecake masa aku asyik membaca novel sambil tangguk si abang tido... berjangkit bebanyak pun takpe, bahagia lagi hidup aku.. hehehe...

1 comment:

  1. waaaaaaaahhhh..suuuuuwiiittttnya"!!!!! hehehehe,,, amin..in shaa Allah....

    ReplyDelete