Sunday 16 December 2012

penangan 'tibi katun'...

Weekend yang lepas, kami tak balik kampung since mr.hubby sibuk dengan keja dia... pepagi pegi ofis dan balik malam... malam pun, dia bawa balik keja buat kat umah.. dan maknanya, hanya aku sorang je yang dok umah dengan bebudak 2 orang tu.. cuma pada ari ahad tu tok wan dan makcik-makcik bebudak tu datang dari kampung untuk main dengan 2 beradik kenit ni... trust me when I said that weekend ni la yang paling boring... boring sebab aku takleh tengok citer yang aku minat.. si abang conquer tv, dia nak tengok 'tibi katun' dia... untuk makluman, aku subscribe Baby Tv kat umah ni.. dulu dia tak heran pun dengan channel ni... tapi sekarang, yang tu je yang dia nak tengok... aku baru pegang remote nak tukar channel lain, tapi dia dah siap jerit 'nak tibi katun' atau 'amau (tak mau)'... tapi yang bestnya, kalo dia nakal sangat, aku ugut nak tukar channel lain dan time tu gak dia akan gi duduk diam depan tv... tapi jap je la before dia sambung balik aktiviti dia yang lain tu.. huhuhu... si adik pun dah pandai tengok tv... kekadang sampai ternganga / terlentok kepala tengok katun tu.. kalo ada scene menyanyi, siap leh sengih lagi sambil tengok tv...

apapun, mak diorang gak yang bengong kepala otak melayan katun bebudak umo bawah 3 tahun ni sepanjang 2 ari yang lepas... kalo kartun disney takpe gak le... hehehe...





2 comments:

  1. lepas ni hafal nama katun le cik rina.. besar sikit nt, ben10, otomen pulak.. hehe

    ReplyDelete
  2. ntah2 time dia besar skit dah xde katun2 tu.. ganti dengan katun lain plak.. huhuhu... nampak gaya, kena sedia tv lain untuk kenits ni... kalo x, sesia je bayar duit astro tetiap bulan...

    ReplyDelete