Thursday 20 December 2012

resepi potato salad

ari ni ada majlis potluck di ofis.. sebagaimana biasa, time potluck ni memang aku akan bawa pasta aje.. sampai ada yang dah tau perangai aku.. hehehe.. tapi kali ni, aku tambah sejenis lagi - potato salad.. bukannya apa, senang nak buat dan cepat.. dengan 2 orang kenit yang sentiasa cari peluang nak 'tolong' aku buat kerja umah tu, memang aku tak kuasa nak masak benda yang remeh dan time consuming dalam kuantiti yang banyak.. so, pasta are simple and easy too cook.. and fast!! tu yang penting ok...

anyway, tadi ada yang minta aku upload resepi potato salad tu... easy aje weh resepinya...

Resepi potato salad :

ubi kentang (kuantiti - ikut suka ati) -
mayonis - sesuaikan dengan kuantiti ubi kentang yang telah dipotong dadu
sedikit lada hitam
sedikit garam
sedikit cuka

Cara penyediaan :
  1. ubi kentang dipotong dadu (kasar) dan direbus sehingga empuk.
  2. bahan-bahan lain tersebut digaulkan bersama.
  3. apabila ubi kentang yang siap direbus telah sejuk, gaulkan bahan lain tadi
  4. simpan dalam peti sejuk (at least 1 hour).. sedap dimakan ketika sejuk..



No comments:

Post a Comment