Wednesday 29 May 2013

selesai dah masalah preve..

semalam aku bercuti lagi... just for the sake's of kereta!!! tahun ni saja dah 5 hari cuti rehat aku habis untuk uruskan hal repair aircond kereta.. first time rosak tu, menunggu check pun dah half day tau - tak pasal-pasal terus kena amik cuti sebab dah lebih 4 jam kalo nak amik time off pun.. bila dah identify masalah dan spare past yang diperlukan, kena tunggu sebulan plak (plz refer to old entry bab aku bising utk dapatkan spare part tu).. bila dapat spare part plak, kena buat time weekdays je coz katanya weekend tu diorang khaskan untuk buat routine service je.. hampeh tul..
 
lebih kurang 3 bulan lepas repair tu, aircond rosak lagi.. memula gi service centre tu aku dah maklum kat diorang yg masalah sama pernah berlaku sebelum ni.. siap bagitau ada masalah sensor aircond tu (nama tepat spare part tu aku tak ingat).. tapi mamat tu dengan confident je kata bukan masalah aircond tapi masalah wiring.. lantak ko la kan kalo tak caya cakap aku.. tapi bila dah check, memang masalah sensor gak.. kali ni sebulan gak nak dapat spare part tu.. repair pun nak kena buat time weekday.. masa first time follow up tu, aku dah siap bgtau paling lambat pun, aku nak keta aku siap repair by end of may sbb lepas tu aku dah nak pindah balik penang.. unless kalo diorang blh transfer order spare part tu ke penang, better make sure aircond keta aku ok balik.. tak kuasa aku nak bawa keta gi check kat service centre di penang dan tunggu another 1 month utk dapatkan spare part lagi!! kot nanti yang tak rosak pun boleh rosak...
 
kalo aku bukan jenis rajin follow up dgn org service centre ni, gamaknya ntah bila nak dapat spare part tu.. coz kali ni orangnya kata "spare part tu dah sampai last week tapi kami lupa plak nak call akak".. ada ke patut???!! panas je ati ni dgn org service centre tu..
 
apa pun, lega dah settle hal keta.. tinggal nak mengemas barang-barang untuk diangkut balik ke penang.. pindah ke putrajaya bawa barang 1 keta je.. tapi bila nak pindah balik ke penang kena sewa lori angkut barang plak.. mr.hubby kata penuh la umah sana dengan barang-barang tu.. hehehe...

No comments:

Post a Comment