Monday 26 November 2012

comeback...

26 November 2012 :

masa tengah memasak dinner petang tu (asam pedas kepala ikan, siput masak lemak cili padi, dan sayur cendawan), aku rasa macam tak senang ati skit.. rasa macam bukan aku sorang je yang ada dalam rumah tu padahal anak-anak masih di rumah babysitter dan mr.hubby masih belum balik dari ofis.. kebetulan sedang aku mengacau asam pedas atas dapur tu, aku tertoleh ke arah tangga dan ternampak ada kelibat berbaju putih turun tangga.. time tu dah di tangga yang terakhir sebelum sampai ke ruang tamu dan dia kemudian hilang macam tu je.. aku sambung ngacau lauk atas dapur sambil buat tak tau je walaupun cuak gak dengan situasi tu.. jenuh dok pujuk hati yang kecemas – nasib baik nampak kain belakang je dan bukan muka dia kan... boleh tak macam tu... huhuhu...

senja tu plak terdengar bunyi guli dan perabot kena heret lagi dari tingkat atas... sekejap je la bunyinya.. tapi bunyi tu bersambung lak nak dekat tengah malam.. time tu dah around 11.30pm kalo tak silap aku.. masa tengah menangguk si abang tido dalam buaian, tetiba terdengar lagi bunyi guli.. bunyi tu betul-betul dari arah siling kat atas kepala aku... elok je mr.hubby masuk rumah lepas amik angin kat luar, bunyi tu pun hilang lagi... nampak sangat diorang nak sakat aku...

mcm yang aku share dengan baidura dlm FB, memang bunyi-bunyi ni kembali ada balik kat rumah aku.. buat comeback lepas lama gi vacation kot... macam chipsmore – kejap ada, kejap takde... huhuhu... gamaknya ni la akibat tak meneruskan habit baca al-quran dan yassin lepas sembahyang tu.. time bunyi sakan dulu je rajin baca tapi bila stop, habit tu pun tumpang stop sama... leka... tu yang diorang datang balik kot...hadeiii...

2 comments:

  1. hermphhh...sngt syiok mereka berjimba ye.....tapi mcm seram je...kalau sy kompom dh move...tp cik rina sekuarge sgt ciiilekkss ye..hakhakhak...

    ReplyDelete
  2. selagi diorang tak menunjukkan muka atau anak2 saya tak histeria, saya bertahan je la.. satu hal plak nak mencari rumah lain dan packing barang2 pindah ke rumah... malas melampau le ni.. huhuhu

    ReplyDelete